Benvinguts al blog de Elena !!
La finalitat d 'aquest espai, creat el 3 de novembre del 2008, és compartir i donar a conèixer imatges i escrits.
Així que aquí trobareu un xic de tot.
Dessitjo que la visita virtual us agradi.

dimecres, de febrer 24, 2010

LA FRED DE LLEIDEEE


En un poblet petit de les comarques de Lleida, un pagesot s'acosta a la
botigueta del poble, en un dia d'hivern, amb una gelada de tres parells de
nassos, i un fred, que te'n podries riure tu, de Sibèria.
- Manel!. Vull que em vengues una bosseta d'estes que son de goma i s'hi
posa aigua calenta dintre per escaufar lo llit i tindre los peus calents.
-Collona Ramonet!. Quina mala sort, just aquest matí he venut la derrera a
la Maria dels cal Coixo.
-Cagondéu, Manel, i que foto io ara, amb lo fred que fot per la nit?
-No et preocupes, home. Ja et dixaré lo gat.
-Lo gat?
-Lo meu gat que és grassonet... Tu te'l fots als peus, dins lo llit, i
voràs quina calforeta que et done tota la nit. Lo dimarts que vé ja tindré
més bosses, i m'el tornes.
-Bueno, bueno, gràcies Manel.

Total que En Ramonet arramba amb lo gat i cap a casa que hi falta gent!

L'endemà, ja em tens En Ramonet, amb el gat sota el braç, la cara plena
d'esgarrinxades, cap a la botigueta d'En Manel.
-Manel! Vinc a tornar-te lo collons de gat!. Ja te'l pots fotre per lo
cul!. Mira com m'ha deixat, lo malparit!
-Però Ramonet! Qué t'ha passat?? Si és la mar de manso!
-Manso? Càgon lo déu que'l va parir!!! L'embut encara lo va aguantar, però
quan li vaig començar a abocar l'aigua calenta...